SpeedBike Kerékpár Blog

2019\03\22

11 furcsa bringa a nagyvilágból!

Az emberi kreativitásnak nincs határa, és ez a kerékpározás világában is igaz. Fantáziadús, unatkozó vagy hobby barkácsolók nem egy érdekes, vicces vagy éppen tökéletesen furcsa biciklit lakottak már meg, nem kis feltünést keltve az utcákon.

Az alábbiakban összeszedtünk egy párat. Jó szórakozást!

1. Piet Mondrian festményeit ismerők rögtön tudják honnan jöhetett az ihlet, de nem kell hozzá ismerni a modern művészetet, hogy felismerjük eme kerékpár szépségét.

weird-bike-5.jpg

2. Az alábbi bringa is felidéz egy jól ismert formát, a bogárhátú VW vonalai egy különleges bringában keltek újra életre.

vw-beetle-bike-015-1530124950.jpg

3. Egy kicsit extrém egykerekű, mintha egy Verne regényből került volna az utcákra. Viszonylag biztonságosnak tűnik.

weird-bike-3.jpg

4. A következő bringa egyáltalán nem tűnik se biztonságosnak, se parktikusnak, bár a kilátás jó lehet róla. A villamos vagy troli felsővezeték alatt viszont nem biztos, hogy elfér, és a le és felszállás is elég problematikusnak tűnik.

 

weird-bike-6.jpg

5. Futóbicikli a jövőből. Különleges formavilág, érdekes közlekedési eszköz.

weird-bike-4.jpg

6. Ez bringa pedig mintha egy alternatív múltból, történelem előtti időkből keveredett volna ide. Pedig az állati csontokkal díszített váz alatt akár egy korszerű bringa is rejtőzhet.

wierd-bikes-list.jpg

7. Ha már különleges vagy éppen várhatlan anyaghasználatról esett szó, akkor a papírból készült bicikli sem maradhat ki.

5_-cardboard-bike-that-will-ruin-in-rain.jpg

8. Ha bevásárolni mész, jól jöhet egy ilyen bringa, egyszerűen hazatolod a cuccot a teszkóból.

weird-bike-10.jpg

9. Egyszerre két irányba nyílván nehezen lehet haladni, de ezen a bringán lehet, hogy nincs szükség visszapillantó tükörre.

weird-bike-9-e1438299605239.jpg

10. Ezen a bringán menet közben is elérhet a szükség. Meglepően jól illeszkedik az "ülés" a bringához ezen a vicces és hasznos háromkerekűn.

weird-bike-2.jpg

11. Amikor a jó izlés kézügyességgel párosul létrejöhet egy ilyen csoda. Nem biztos, hogy kényelmes, de mindenkéépen elegáns közlekedési eszköz.

weird-bike-7.jpg

Amennyiben hagyományosabb bringákat szeretnél látni és esetleg vásárolni látogass el kerékpár üzletünkbe kispesten (XIX. Hungária út 2 - a Rendőrség mellett), ahol több ezer kerékpár közül választhatsz bemutatótermünkban vagy nézz körül kerékpár webáruházunkban.

kerékpár bringa furcsa kerékpár háromkerekű bringa

2019\02\22

Kapd elő a bringádat!

De addig ne indulj el, amíg le nem ellenőrizted!

Hamarosan itt a tavasz és ilyenkor minden férfiban és nőben és persze a gyerekekben felmerül a vágy, hogy nekivágjon a bringázásnak. Indulás előtt mindenképpen érdemes teljesen átnézni, hogy minden rendeltetésszerűen működik e. Összeszedtük a legfontosabb feladatokat.

  1. Miután elővetted téli pihenőjéről a bringát, mozgasd át jól - kicsit rázd fel "téli álmából"! Nézd meg mi lóg vagy lötyög, hallgasd meg mi kattog vagy zörög. Figyelj oda kormánycsapágyra, a kerékagyra, a hajtómű kotyogására, akár már ekkor ki is derülhet, hogy cserélni kell, vagy kis gondoskodással megoldható, hogy jobban működjön.
  2. Egy láncnyomásmérővel megállapíthatod, hogy eleget futott e már bringád és érdemes e az elhasználódott, megkopott meglazuló alkatrészeket lecserélni. Ilyen eszköz persze nincs minden háztartásban, de a szervizek tudnak ebben segíteni.
  3. Ha összenyomod a a gumit, jól látszik, mennyire használódott el, és szabad-e tovább futnia vagy cserére szorul.
  4. Ha behúzod az első féket, és a másik kezeddel megmozgatod a kormánycsapágyat, érezheted, hogy mennyire forog simán, vagy valahol megakad, megáll – ha nagyon erősen be van állva, akkor cserélni kell. Egy kormánycsapágy pár ezer forint, érdemes megfontolni a cseréjét, ha rossz állapotban van.
  5. A hagyományos fékeknél érdemes körömmel megnyomkodni a fékpofa gumit: ha kemény, inkább már műanyagnak tűnik, akkor jelentősen csökken a fékhatás, nem fog megfelelően tapadni a felnihez, biztosan cserélni kell. 
  6. A vázat is érdemes átnézni, egy korábbi nagyobb esés vagy extrém igénybevétel hatására felbukkanó repedést, hibát könnyen észre lehet venni. Karbon vagy alu váz esetében recsegés-ropogás utalhat sérülésre.
  7. A hajtóműnél a pedál alsó holtpontját kell leellenőrizni, ha ráüléskor kattog, a középrésznél keresd a bajt.
  8. Ellenőrizd, hogy nincs elkopva a lánc, nagyobb gondot előzhetsz meg, ha időben lecseréled.
  9. A váltókat is vizsgáld meg, próbált ki, hogy rendben működjenek, ha nem vált folyamatosan, vagy zörög, szokatlan hangot hallat, beállításra vagy esetleg cserére lehet szükség. Az első váltóval ritkábban szokott gond lenni, a hátsót érdemes jól átvizsgálni,  hátha javításra vagy cserére szorul.
  10. A kerekeket is vedd szemügyre, nincs-e nyolcas vagy tojás ­benne. Ha hosszú szakaszon látod a nyolcast, akkor könnyebb javítani, mert ebben az esetben több küllő áll a rendelkezésre a beállításhoz. Ha a küllők cseréjével vagy meghúzásával nem lehet javítani a dolgon a felnicsere is szóba jöhet.

Jó kerékpározást kíván a canga.hu kerékpár webshop csapata!

2018\11\09

A kerékpározás 15 kedvező hatása

Ha bárkinek kétsége lenne afelől, hogy a kerékpározás egészséges, összegyűjtöttünk 15 érvet a kerékpározás mellett.

1. A kerékpározás javítja a mentális egészséget.
Több tanulmány is bebizonyította, hogy az aktív életmód jelentősen javítja a közérzetet, növeli az önbizalmat - az elért eredmény, cél sikerélményt ad -, javítja az általános hangulatot. A kerékpározás ideális szabadtéri sport, segít feldolgozni a hétköznapi streszt, társasági életed része is lehet, bővítheti baráti körödet, élményekben gazdag testedzésre ad lehetőséget.

2. A kerékpározás segít elérni az ideális testsúlyt
A testsúlycsökkentés egyszerű egyenlete: ha kevesebb kalóriát viszel be, mint amennyit leadsz, fogyni fogsz. A kerékpározás közben, megterheléstől függően 400-1000 kalóriát tudsz elégetni óránként. Ez persze nem jelenti azt, hogy képesek vagyunk naponta több órát biciklizni, de a megfelelően megválasztott étrend, és változatos mozgás - ahova mi első helyen soroljuk a kerékpározást - biztosan segít a súlycsökkenésben.

3. A kerékpározás izomtömeget épít
A kerékpározás közben kifejtett erőfeszítés nem csak kalóriát/zsírt éget, hanem fejleszti az izomzatot is. Természetesen nem kell arra számítani, hogy a profi versenyzőkhöz hasonló vádlikat fejlesztünk heti 1-2 óra bringázással - ehhez nyilvánvalóan hatalmas elszántság, és napi sok óra edzés szükséges -, de rendszeres bringázás mellett egészséges és akár látványos lábizmok fejlődnek.

4. A második reggeli
Ha úgy döntesz, hogy munkába is bringával jársz, az út közben elégetett kalóriákat pótlandó, lelkiismeretfurdalás nélkül is megengedhetsz magadnak egy tízórait vagy második reggelit. A legelszántabbak persze ezt kihagyhatják, így a zsírégetés és fogyás is nagyobb lesz.

5. A tüdő és légzés javulása
Meglepő adatokat hozott egy Londonban végzett kísérlet. A gépjárműben utazók ugyanazon az útvonalon ötször nagyobb légszennyeződésnek vannak kitéve mint a kerékpárosok. A magyarázat egyszerű, a keérkpárosok gyakran gyorsabban teszik meg az utat, a fejük jóval a kipufogók felett vannés a légmozgás, esetleges szél javítja a beszívott levegő minőségét. Ezzel szemben a gépkocsiban utazók az elöttük lévő gépkocsi kipufogójából közvetlenül az utastér levegőjébe keveredett szennyeződésnek vannak kitéve - természetesen ezt bizonyos mértékben befolyásolja a kocsiban található légszűrő, légkondicionáló berendezés - ráadásul ez a szennyezett levegő nehezebben cserélődik mint egy kerékpáros esetében. Még a buszon utazók esetében is két és félszer magasabb szennyeződést mértek mint a kerékpárosoknál.

Természetesen a városon kívül, például egy erdőben egyértelmű, hogy jót tesz a tüdőnknek, légutaknak a friss és tiszta levegő, így bármilyen természetben végzett tevékenység - legyen az gyalogtúra vagy kerékpározás, -mindenképpen egészséges.

6. Csökkenti a szívbetegségek és a rák kockázatát
Kerékpározás közben a szívverés felgyorsul,a vérkeringés javul, kalóriát égetsz, ezzel csökkented a túlsúlyosságból adódó kockázatokat.  Egy Glasgowban végzett tanulmány szerint - 260.000 embert vizsgáltak 5 éven keresztül - a kerékpárral munkába járók között 50%-kal csökkent a szívbetegségek és a rák kialakulásának veszélye. Általánosságban is megállapították, hogy a kerékpárral munkába járók között a betegségek kockázata jelentősen csökkent.

7. Enyhe igénybevétel
Tanulmányok igazolták, hogy a kerékpározás pl. a futáshoz képest akár 20-30%al kevesebb izomsérülést okoz, mivel kerékpározás sem az izületeinket sem az izmainkat nem veszi igénybe annyira mint a futás. Futás közben a a teljes testsúlyunk egy-egy lábat terhel, ami hosszú távon izületi problémákhoz és izom sérüléshez vezethet.

Ez persze nem jelenti azt, hogy a bringázás tökéletesen megóv az ilyen jellegű sérülésektől. Egy nem megfelelően beállított ülés vagy kormány magasság hosszú távon hasonló problémákat okozhat, ezért javasoljuk, hogy új kerékpár vásárlása esetén erre minden esetben érdemes időt és pénzt szánni.

8. A bringázással időt spórolhatsz
Általánosságban a rövid autóutak következménye a forgalmi dugók és a környezetszennyezés nagy része. Ha teheted pattanj bringára: időt, üzemanyagot, parkolási díjat spórolsz magadnak.

9. Tájékozódási képességeid javítása
A műholdas navigáció annyira mindennapossá vált, hogy tájékozódási képességeinkre már szinte nincs is szükség. Ha nem ruháztál be egy bringás navigációra vagy egy okostelefon tartóra a bringádra vagy éppen te is úgy gondolod, hogy fölösleges bringázás közben is a képernyőt bámulni, akkor jó eséllyel javulnak az ez irányú képességeid is.

10. Javítja a a szexuális életedet
Mindenki tudja, hogy a szex jó, de nem mindenki érti, hogy milyen pozitív hatásai vannak az általános egészségre. Kutatások kimutatták, hogy a rendszeres szexuális élet gyakorlatilag hozzájárul a hosszabb, egészségesebb élethez. A kerékpározás ráadásul a szexuális életben meglehetősen fontos izmokat is megmozgat, edz és fejleszt, ez fizikai teljesítőképességedet javítja és ennek köszönhetően élvezetesebb és hosszab szexuális együttlétre leszel képes.

11. Jobb alvás
Talán nem mondunk vele újat, de a testedzés - így a kerékpározás - javítja az alvásminőséget. 40-60 év közötti emberek sport, testedzés mennyisége jelentősen csökken, ennek köszönhetően a feszültségek levezetése és a kalóriák leadása egyre nehezebb, a testsúly növekedik ennek következtében az alvás minőségben jelentős romlás figyelhető meg. Mivel idősebb korban az enyhébb, de rendszeres testmozgás javasolt, a kerékpározás ideális választás lehet.

12. Szellemi képességek javulása
A szellemi képességek fenntartásának egyik fontos eszköze a rendszeres testedzés és ennek okai könnyen megérthetők. A javuló vérkeringés, a szaporább légzés miatti oxigéndús véráram természetes módon javítja az agy vér ellátását. Kutatások szerint a kerékpározás 30%-as javítja az agy vérkeringését.

13. Koordinációs képesség javulása
Mivel a kerékpározáshoz nem csak a lábizmokra van szükség - egyensúlyozás, súlypontáthelyezés, fékezés, váltás stb. -, hanem tested összehangolt működésére van szükség, ahhoz, hogy eredményesen eljuss a célpontba. Ennek köszönhetően a koordinációs képességed is jelentősen javul, amely az élet más területén is hasznos.

14. Ellenállóképesség, immun rendszer javulása
A rednszeres testedzés jelentősen javítja a felsőlégútak ellenállóképességét, ezzel csökkentve a megfázás, nátha kockázatát. Heti 4-5 nap testedzés akár 40%-al csökkentheti a betegen töltött napok számát, nem beszélve az egyéb pozitív élettani hatásokról. Már egy viszonlag laza testedzés is jelentősen növeli az esszenciális proteinek termelését és a fehér vérsejtek aktivitását, eyáltan javítja az immunrendszert, növeli az ellenálóképességet. Nem szabad arról sem megfeledkezni, hogy egy intenzív edzés után az ellenállóképesség átmenetileg csökken, de ezt megfelelő táplálkozással, energiabevitellel és alvással kell ellensúlyozni.

15. Társasági kapcsolatok kiterjesztése/javítása
Természetesen egyedül is lehet bringázni, de társaságban is nagy élvezetet okoz, a közösen megélt élmények, az egymást inspiráló fizikai teljesítmény, az együtt elért célok, stb. mind fontos elemei az egészséges társasági életnek. Egy kerékpáros klubban - a közös érdeklődés kapcsán - az új kapcsolatok könnyebben alakulnak ki, amely akár új barátságokat, szerelmet vagy éppen üzleti kapcsolatokat is eredményezhet.

A cikk a canga.hu kerékpár webáruház támogatásával jött létre.

2018\11\02

Elektromos - pedelec - kerékpár: az első élmény

Magyarországon még mindig visszonylag új és ismeretlen fogalom a pedelec vagy elektromos rásegítéses kerékpár. Sokan azt gondolják, hogy ez egy  villanymotorral hajtott bringa, ami ha húzzuk a "gázkart" elindul és megy. A valóság teljesen más és annak aki még nem próbálta ki, nagyon nehéz elmagyarázni.

Jómagam is úgy álltam neki a kérdésnek, hogy
- ez engem nem érdekel,
- nincs semmi értelme,
- minek kell bele motor,
- ez már nem is bicikli,
- stb.

Aztán egy szép őszi napon szerencsém volt és a Speedbike Kft. jóvoltából kipróbálhattam egy CUBE pedelec kerékpárt. 5 perc alatt megváltoztatta a véleményemet az elektromos kerékpárokról.

Felültem a bringársa és a szokásos módon elindultam. A váltó és a fékek semmiben sem különböznek a más bringákn találhatóktól. Az első meglepetés akkor ért amikor rápillantottam a kilométerórára: azt mutatta, hogy 30 km/h a sebességem. Ehhez semmilyen módon nem kellett megerőltetnem magam, a bringa mégis szinte száguldott egy laza kis tekeréstől is. Mivel a szokásos módon tekertem, a szokásos sebességet feltételeztem, az enyhe erőkifejtés meglepően nagy sebességet hozott a pedelec rendszernek köszönhetően. A másik meglepetés - bár valójában az első következménye volt -, hogy az első kanyart alig sikerült bevenni, az alacsony sebességérzetnek köszönhetően olyan gyorsan érkeztem oda, hogy erősen fékeznem kellett, nehogy egy út menti fára csavarodjak. Számomra a legfontosabb tapasztalás a sebesség rossz megítélése volt, illetve az, hogy itt tekerés nélkül nincs haladás, nincs gázkar, a szükséges erőfeszítést - ami jóval kisebb mint amit megszoktam - leszámítva minden szempontból úgy viselkedik mint egy hagyományos kerékpár.

Ha megnézünk egy pedelek bringát elsőre feltűnik, hogy nem sok különbség van egy korszerű pedelec és egy hagyományos crosstrekking bringa között, bár az akkumulátor nyilvánvalóan mutatja, hogy nem egyszerű bicikliről van szó.

cube_pedelec_allroad500.jpg

A fenti képen a CUBE Croos Hybrid Race Allroad 500 pedelec kerékpár látható.

A második feltünő különbség a hajtásnál jelentkezik, maga az elektromos rásegítő rendszer a két pedál között található. A rendszer lényege pontosan itt rejlik. A rendszer érzékeli a kerékpáros által kifejtett nyomatékot és erre rásegít. A jelenlegi szabályozás szerint 25km/h sebességig segít a rendszer, ezáltal hagyományos bringának számít. Már vannak olyan pedelec bringák amik ezt túllépik, ebben az esetben a segédmotoros kerékpárokra vonatkozó szabályok lépnek életbe. 

cube_pedelec_drive.jpg

Fontos megjegyezni, hogy a kis erőfeszítéssel elérhető nagy sebesség jelentős veszélyforrás, hiszen eleinte nem érezhető, nehezebben felfogható a valódi sebesség, mivel kevés munkával is könnyen lehet viszonylag gyorsan haladni. Nyilván ez a rendszeres használattal megoldódik és hamar, jól fel tudjuk mérni a sebességet, de javaslom, hogy főleg a kezdők rendszeresen ellenőrizzék a sebességmérőt.

A pedelec bringák felhasználása szerintem két fő csoportra osztható. Elsősorban azt mondanám, hogy az idősebb generáció részére nyújt remek lehetőséget, hogy ne kelljen feladni a bringázás élményét, mégis meg tudjanak tenni nagyobb távokat, vagy nehezebb emelkedőkkel gazdagított terepen is gond nélkül tudjanak haladni. Jellemző, hogy a német piacon - a CUBE maga is német kerékpárgyártó - minden második eladott kerékpár pedelec rendszerű.

A másik csoport a versenysport, olyan terepek is szóbajöhetnek, ahova eddig emberi erővel nem lehetett eljutni, valamint olyan sebességek, amiket tényleg csak a legextrémebb fenegyerekek mernek bevállalni. Ennek szabályozása nyilvánvalóan nagy kérdés, hiszen csak akkor van értelme a versenynek, ha azonos teljesítményű, azonos tudású eszközöket használnak a bringások.

elektromos kerékpár pedelec kerékpár cube kerékpár

2018\10\26

5+1 jó tanács a téli pihenőt kapó bringádhoz

Néhány tanács ahhoz, hogy a telet követően bringád tavasszal tökéletes állapotban várjon.

Bár még odébb van a karácsony, és az időjárás is viszonylag kedvező a bringázáshoz, de ha komolyan gondoljuk, hogy jövőre is fel akarunk ülni a bringánkra, itt az idő,hogy felkészüljünk a hideg, esős, akár fagyos időre. Ha télan is bringázni akasz ne feledd, hogy a szélsőséges időjárás, a párás levegő, a latyakos, esetleg felsózott utak, komoly károkat tudnak tenni a bringádban. Sokan ilyenkor egyértelműen valamilyen melegebb közlekedési eszközre váltanak - busz, villamos, kocsi - de a valódi megszállottak ilyenkor sem adják fel. Ők valószínüleg felkészültek az időjárás és a körülmények drasztikus megváltozására: megfelelő öltözet, akár téli gumi a bringára, napiszintű karbantartás, száraz helyen történő tárolás, stb.
A többieknek álljon itt néhány tanács, akik úgy döntenek, hogy a téli hidegben inkább pihenőt adnak bringájuknak.
MIELŐTT "HIDEGRE TENNÉD"

Ahogy nem fekszünk koszosan az ágyba, ugyanúgy nem pakoljuk el a bringát télire sárosan. Érdemes körültekintően letisztítani és javasoljuk, hogy a résekből is figyelmesen távolítsd el a megragadt szennyeződéseket. A tisztításnál ne használj agresszív tisztítószereket vagy durva eszközöket, a fényezést kíméld meg, ha lehet.

OLAJOZÁS

A tisztítást követheti a váltók és a lánc gondos olajozása, ez főleg akkor fontos, ha a tárolóhely nem teljesen száraz, de mi mindenképpen javasoljuk. 

SZILIKON

A kerekek állagának megörzéséhez, javasoljuk, hogy gondosan fújd be a gumikat szilikon spray-vel. Kirepedezés, száradás ellen jelenleg nincs jobb megoldás.

A GUMI NYOMÁS
A gumikat nem kell teljesen menetkészre fújva tárolni, de figyelj arra, hogy semmiképpen se legyenek laposak a kerekek, mert ha állítva tárolod a bringa súlya kárt okozhat a külsőbe és a belsőben is, fölösleges, és náhány hónap alatt tartós deformálódást is okozhat.

...ÉS VÉGÜL A TÁROLÁS
Érdemes száraz, esetleg temperált helyen tárolni a biciklit, fontos, hogy a levegő hőmérséklete haladja meg a 10 fokot ha lehetséges, de fagypont alá semmiképpen ne menjen a hőmérő higanyszála. Ideális lehet a saját lakásod, ha van benne elég hely - ami általában nem jellemző. Ilyenkor jól jöhet egy design-os akasztó a plafonra vagy a falra, közvetíti a személyiséged bringás részét és fel is dobhatja a lakást. Jó lehet a zárt garázs vagy éppen a pince is, de figyelj arra, hogy ne egy penészes, nedves borospincébe zárd kedvencedet.

falitarto.jpg

A képen az ACOR fali kerékpár tartó konzolja látható.

+1 TANÁCS
Mielőtt elpakolnád a bringát télire, nézd át van e rajta valamilyen hiba és ha teheted még most javítsd ki - vagy a tél folyamán -, hogy tavasszal az első alkalmas napon már nyeregbe pattanhass, ne akkor kelljen a javítással, vagy alkatrész beszerzéssel bajlódnod.

Így tavasszal változatlan állapotban veheted elő a bringát és biztos lehetsz benne, hogy mindent megtettél azért, hogy a kerékpárod biztonságos maradjon, értékét és szépségét megőrízze.

2018\10\12

Trekking, Cross Trekking vagy Cyclocross?

A bringák fejlődése nem csak a technológia fejlődésével köthető össze, hanem a kerékpárosok igényeinek változásával is. Ennek köszönhetően mára már szinte lehetetlen eligazodni a kerékpárfajták között, néha még a gyakorlottabbak is nehezen sorolják be a bringákat a pontos kategóriába.

Ennek egy jó példája a trekking, cross trekking és cyclocross kerékpárok témája.

Eleinte a trekking kerékpárokat kimondottan túrázási célokra alakították ki, a legfontosabb szempont a kényelem, a nagyobb távok csomagokkal történő megtétele volt. Ennek megfelelően alakult ki a forma és a felszereltség. Kis gördülési ellenállású gumik, magas építésű, erős váz, enyhén hajlított kormánnyal, csomagtaróval, sárvédővel felszerelve.

Az alábbi képen a Kellys Carter 10 trekking kerékpárja látható.

 kellys_trekking_carter_10-1.jpg

Cross vagy crosstrekking kerékpárok.  Az igények úgy hozták, hogy egy könnyebb, ezáltal gyorsabb, változatosabb terepen is használható kerékpárfajtát is gyártani kezdtek, ami gyakorlatilag a felszereltség csökkentésével és apróbb módosításokkal - mint pl. az egyenes kormány - jött létre. Ez lett a cross vagy cross trekking kerékpár, elsősorban sportosabb használatra. Az egyik nagy előnye, hogy a felszereltséget könnyedén lehet növelni és a színben, stílusban legjobban hozzád illő kiegészítőkkel felszerelve egy menő trekking bringát is kialakíthatsz belőle.

Az alábbi képen a Kellys 2017-es Cliff 30 kerékpárja látható.

kellys_crosstrekking_cliff_30_orange.jpg

A cyclocross kerékpárnak sok köze nincs az előző kettőhöz, egy furcsa, viszonylag új jövevény, az MTB és az országúti kerékpár keveréke. Első ránézésre a hajlított koskormánynak köszönhetően az országúti bringákra hasonlit, de terepre készült könnyű, merev vázzal vastagabb gumikkal szerelik. A mountain bike-kal szemben a cyclocross bringa könnyebb terepen használható.

Az alábbi képen a Kellys Soot 30 cyclocross kerékpárja látható.

kellys_soot_30.jpg

Webáruházunkban nagy választékban vásárolhatsz akciós Kellys kerékpárjainkból

2018\09\28

Biciklivel a Tisza tó körül

A Tisza-tó biciklis körút - akár kezdő bringásoknak, gyerekeknek is könnyű, nagyjából sík terepen, számos kisebb nagyobb vendéglátóhellyel ideális őszi kerékpáros túra célpont.

map_tiszato.jpg

Ha több napra érkeztek - 2-3 napot simán el lehet tölteni úgy, hogy egy percet sem kell unatkozni, nem lesz időtök hátradőlni, ha mindent meg akartok nézni, ki akartok próbálni.

Poroszlón található a Tisza-tavi Ökocentrum - állatkert, terrárium és akvárium valamint tanösvény. Érdemes jó pár órát rászánni, a gyerekeknél biztosan nagy sikerre számít majd a vidra etetés vagy a hatalmas harcsák látványa.

tisza_tavi_okocentrum_1.jpg

Poroszlón a Madárpart kölcsönzőben kerékpárt és túrakenut is kölcsönözhetsz. Szerintünk a kerékpározás mellett mindeképpen érdemes kipróbálni a tutajozást a Tisza tó vadregényes vizein, a 

A kerékpárút elég egyértelmű, nehéz eltévedni, nagyrészt a tavat körülvevő gáton halad, komolyabb szintkülönbség ennek köszönhetően sehol nincs, a táj változatos, a tó szépségét, hangulatát minden pillanatban magunkba szívhatjuk. Az élővilág rendkívül aktív, a vízben halak, békák, bogarak, vizisiklók, a vízen, a növények között és a levegőben mindenhol madarakat láthatunk, kormoránok, gémek, kacsák, stb. népesítik be a tájat.

Különleges túristacélpont az Örvényesről megközelithető belső tó. A bringákat biztonságban le tudjuk parkolni a Szabics kikötőben, ahonnan motorcsónakkal átvisznek a nagy Tiszán egy tanösvényre. Ezen haladva elérünk a belső tóhoz, ami egy külön mesebeli világ. Ingyen elköthető csónakokkal kirándulást tehetünk az apró tavon, ahol testközelből figyelhetjük meg a rendkívül gazdag élővilágot.

A kerékpáros út a Kiskörei vízlépcsőn át vezet, érdekes utánanézni, milyen szerepet játszik a vízlépcső a folyam szabályozásban.

A parton remek éttermek, büfék, falatozók várják a kerékpározás közben megéhező kirándulókat. Kiemelnénk a Kormorán éttermet Poroszlón, ahol remek harcsapaprikást ehetünk, vagy  Tiszaörvényen a "Helló Hal" halfalatozót - tavasztól-ősz elejéig tart nyitva -, amely a hazai halfogyasztás népszerűsítésében jár élen, itt érdekes, új megközelítésben, szálkamentesen készítik az olyan halételeket amint a halburger vagy a pontyropogós.

A természetbarátok szövetsége a Tiszafüred-Abádszalók-Kisköre-Sarud-Poroszló-Tiszabábolna- Egyek-Tiszafüred útvonalat ajánlja, amely kb. 60 kilométer, de a teljes kör kb. 120 km.

A táj az évszakokkal változik ezért egy évben többször is érdemes elmenni. Rendkívül érdekes és különleges kirándulás - kerékpár nélkül - az évente megrendezésre kerülő téli tisza tavi gyalogtúra. Ennek keretében a tél idejére leeresztett, kiszáradt, megfagyott tómederben, gyakorlott és nagy tudású vezetőkkel járhatjuk be a téli tájat.

A bejegyzés a canga.hu kerékpár webshop támogatásával jött létre.

kirándulás tisza tó kerékpár túra kerékpár út

2018\09\24

11 ötlet az őszi kerékpározáshoz

Ha vége a nyárnak nem kell megijedni, ősszel sokszor sokkal alkalmasabb az idő a kerékpározásra mint nyáron, a nap is tud még melegen sütni, a levegő kellemes, nem izzadunk le minden pillanatban és nehezebb leégni vagy napszúrást kapni. Arra persze fel kell készülni, hogy az időjárás hidegebb, gyakrabban esik az eső, az utak és a ruhánk is vizes lehet.

Az alábbi 11 ötlet segíthet, hogy kellemes legyen a bringázás ősszel is.

bringaesoutan.jpg

Az ősz sok változást hoz, ezek egy része szép és várjuk is - lombkoronák csodás színei, a hőség vége, új kalandok, stb. De megváltozik az időjárás is, a fényviszonyok, hőmérséklet csökken, ez pedig sok bringást elriaszt, pedig nem kell hogy így legyen. Alkalmazkodhatunk a megváltozott körülményekhez és új élményeket is szerezhetünk, amennyiben megfelelően felkészültünk a változásokra. Összegyűjtöttünk 11 ötletet, tanácsot amelyek segítenek, hogy a kerékpározás élmény maradjon a hűvösebb, esősebb időben is.

1. Száraz ruha

Talán a legfontosabb mind közül, hogy ruhánk mindig száraz legyen. Mivel sokkal több esőre kell felkészülnünk, mint a nyári időszakban, ezért nagyon fontos, hogy ruházatunkat szárazon tartsuk, ezzel megakadályozva a lehülést és megfázást. Remek bringás esőkabátokat lehet beszerezni, melyek nem csak a testünket, de a lábunkat is szárazon tartják, még a legnagyobb zivatarban is.

2. Vízálló cipőben a lábfejed is száraz marad

A gyakori eső miatt a pocsolyák és a felverődő víz könnyen eláztatja a lábfejet, ezért egy jó vízálló cípőt érdemes beszerezni, amely nem csak száraozon, de a hideg időjárásban is melegen tartja a lábfejedet. A megfelelő melegérzethez nagyban hozzájárulhat egy pár zokni is.

3. Csúszósak az utak

A városban a villamos sínek, vagy éppen a vasúti sínek az átjárókban a nedvesség hatására még csúszóssabbá válnak, a lehulló avar és egyes esetekben az út jelzésein is könyebben megcsúszhat a kerék. Az eső hatására az olajfoltok rendkívül veszélyessé válnak. Légy még óvatosabb és mindig figyel az úttestet, hogy elkerülhesd ezeket a veszélyforrásokat.

4. A pocsolyák veszélyei

Gyerekkorában mindenki páros lábbal ugrál vagy teljes sebességgel bringázik bele a pocsolyákba, ami akár viccesnek is mondható, de ha fejjel előre a kormány felett átrepülünk, mert az első kerék bent akadt a gödörben, valószínüleg nem nevetünk, csak rajtunk nevetnek a szemtanúk. A tükröződő vízfelszin gyakran a vártnál mélyebb repedést, kátyút rejt, amely könnyen okozhat balesetet, ezért még ismert terepen is javasolt ezek elkerülése.

5. Csúszós fékpofák

A V-fékek és patkófékek gumi pofái könnyebben megcsúsznak a ha fékpofa vagy a felni nedves, koszos vagy sáros. Ez megnöveli a féktávolságot, lassítja a megállást és ezzel veszélybe sodorhatja a kerékpárost. Érdemes a féket ilyen esetben többször röviden meghúzni - pumpálni - ezzel eltávolítjuk a nedvességet és a szennyeződét - jelentősen javítva a fék hatékonyságát.

6. Réteges öltözködés

Ahogy távolodunk a nyártól, egyre nehezebb kitalálni milyen időre is számíthatunk, akár egy napon belül is órási változások lehetnek, egy hűvöst reggelt követhet déli meleg, majd csapadékos hideg este. Ezt a változékonyságot csak egyetlen módon lehet legyőzni, ez pedig a réteges öltözködés. Ha a melegben le tudsz venni egy réteg ruhát, hidegben pedig van nálad egy száraz ruhadarab - amire akár le is cseréllheted elázott ruhádat - akkor biztosan nem fogsz fázni, vagy nem lesz meleged, ha a nap erősebben süt.

7. A megfelelő táska

Érdemes kinézni egy szemrevaló és vízálló kerékpáros táskát, amelyben szárazon tarthatod a csereruhádat vagy éppen mobiltelefonodat, irataidat, laptopodat vagy a könyvet, amit szabadidődben olvasol. A megfelelő kerékpáros táska megvédi értékeidet az esőtől, hidegtől vagy akár a túlzott melegtől is.

8. Figyelj bringád és a lánc tisztaságára!

Az esős időben gyakran folyamatos nedvesség és szennyeződés éri a kerékpárokat, ezért mindig figyelni kell a hajtás és az alkatrészek, váz tisztaságára. Ősszel gyakrabban kell tisztítani a bringát, zsírozni vagy olajozni az alkatrészeket. Ezzel biztonságosabbá teheted a közlekedésedet és növelheted a kerékpár és az alkatrészek élettartamát. Ruhád is tisztább marad, ha tiszta a biciklid.

9. Növeld a láthatóságot!

"Látni és látszani" az egyik legfontosabb elv a közlekedésben. A nap később kel és korábban nyugszik, az ég gyakran borús, ez eső is tovább ronthatja a láthatóságot. Érdemes átnézni és szükség esetén lecserélni a világítást elől és hátul is. A mai kerékpáros ruházatok már a dizájn részeként tartalmaznak fényvisszaverő csíkokat, de vásárolhatsz is fényvisszaverőket, sőt számos gumiabroncs is tartalmaz fénvisszaverő csíkot, ezzel is javítva a láthatóságot.

10. Kesztyűt a kézre!

Kezünk könnyen elzsibbad, lehül, elgémberedik a hideg, esős időben, ezért elengedhetetlen egy megfelelő kesztyű. Ma már nem jelent gondot egy időjárásálló, akár a téli hideget is elviselhetővé tevő kerékpáros kesztyű beszerzése. Mivel nem csak a funkció de a stílus is fontos lehet, érdemes válogatni, hogy az egyéniségünknek legjobban megfelelő kerékpáros kesztyűt válasszunk az őszi ruhatárunkba.

11. Ne csakk nézz, láss is!

A bringázás az esőben elég kellemetlen tud lenni, ha szemünkbe esőcseppek hullnak. Nem csak a látásunkat rontja, de kellően idegesítő is, ezért érdemes tenni ellene. Ezen a problémán segíthet egy kerékpáros szemüveg, de a lencsére hulló vizcseppek is zavarhatják a látást. Akinek a szemüveg nem jön be, kipróbálhtja a napellenzős bukósisakokat vagy felvehet egy hagyományos basball sapkát.

2018\09\07

CUBE kerékpárok

Német minőség - elérhető ár

A CUBE különféle kerékpárokat - országúti (verseny), gyermek, túra, és városi (city) - készítő német kerékpárgyár, amely főleg hegyi kerékpárjairól vált ismerté. A céget 1993-ban Marcus Pürner alapította apja asztalosműhelyében, egy 50 m²-es területen. A termelés mára több mint 20.000 m²-en folyik. A CUBE kerékpárjai elsősorban az európai országokban kaphatóak, a gyártás pedig még mindig a németországi Waldershof-ban folyik. A cég meggyőződése, hogy a CUBE kerékpárok nem közönséges biciklik, tervezésüket a versenysportban valamint a tesztpilóták által szerzett tapasztalat alakítja.

A Cube kerékpárok elkészítésénél az elsődleges motiváció az elhivatottság. A fejlesztések során arra törekednek, hogy a felhasználói célcsoportnak és a felhasználási módnak leginkább megfelelő geometriát, alkatrészeket, és technikai megoldásokat alkalmazzák. Mind a laborban, mind a terepen kemény próbatételnek vetik alá fejlesztés alatt álló kerékpár prototípusokat, mielőtt gyártásba küldenék a legújabb fejlesztésű CUBE bringákat.

A Cube számos versenycsapatot között a Bike Junior Team-et is támogatja. A csapat fiataljait nem csak felkészítik és utaztatják a versenyekre, de oktatásban, a szponzorokkal való kommunikációban, a közösségi megjelenéseken és a fotózásokon is segítik, támogatják őket.

CUBE kerékpár vállalat a doppingmentes sportszemlélet mellett tette le a voksát és ennek népszerűsítésében, alakításában aktívan részt is vesz, a felelősen gondolkodó kerékpáros utánpótlás kinevelésében nagyban kiveszi részét.

CUBE kerékpárok nagy választékban kaphatók a Speed Bike Kft. webáruházában vagy ki is próbálhatók kispesti kerékpár bemutató termükben - 1192. Hungária út .2.

2018\08\23

Egy gyönyörű bringaút Etyek és Tarján között

Már többször hallottunk erről az új bicikli útról és ezen a hétvégén elindultunk, hogy magunk is kipróbáljuk. Az időjárás egy kicsit meleg volt, 30-32 fok között alakult a hőmérséklet, de számos árnyas pihenő, kisebb-nagyobb büfé és végül egy étterem is segített enyhíteni a meleget.

Etyekről indultunk, ahol az új pincesor alatt nyugodtan lehet parkolni.

img_0961.JPG

A kerékpárút nagyrészt gyakorlatilag a régi főúton halad, Etyek-Botpuszta - Bicske - Csabdi útvonalon, de sok helyen kizárólag kerékpárosok - és persze gyalogosok - által használható útszakaszok is találhatók.

A Csabdi halastóba szinte belefut az út, itt található a Don Carp Lake, egy remek teraszos vendéglátóhellyel. Egy-egy üdítő elfogyasztása után haladtunk tovább.

img_0967.JPG

Itt egy kellemes meglepetés várt ugyanis a horgásztó mellett haladó kerékpárutat LED-es lámpasor világítja meg esténként. Az út egy apró alagúton halad át az M1-es autópálya alatt, nem sok helyen láttunk hasonlót eddig.

img_0976.JPG

A táj változatos, számos kisebb boros pince, templom, erdő, kisebb nagyobb tó mellett vagy éppen két tó között vezet az út, kimondottan szép a táj a teljes úton, ami Etyektől Tarjánig éppen 30 kilométer hosszú.

img_0988.JPG

Tarjánba érve a kerékpárút ketté válik, a bal oldali utat választva eljutunk az akár végcélnak is tekinthető "Öreg favágó kocsmá"-ba. Ez valójában egy bajor hangulatú étterem, hatalmas adag ételekkel, kiváló sörökkel, figyelmes kiszolgálással. 

A brutális ebéd után kicsit nehezen indult a tekerés és mivel a meleg sem enyhült, megizzasztott a visszaút. Pihenéshez visszafelé nem kellett ugyanott megállni, most Csabdi-ban a Gero Cafe volt a hűsítő fagyi és kóla forrása. A retró hangulatot csócsó, darts és egy kedves - általunk könnyen hímneműként azonosított - robot biztosította.

img_1012.JPG

Az út végig nagyon szép lankás tájakon vezet, végig jól láthatóan jelölve van a kerékpárút, egy-két erőteljesebb emelkedőre azonban számítani kell, de ezekkel együtt is nyugodtan kijelenthetjük, hogy kezdőknek is könnyen teljesíthető, főleg ha figyelembe vesszük a számos pihenési lehetőséget. Etyekre visszatérve a pincesoron még elfogyasztottunk egy jó szódát és egy palack Rókusfalvy rosét is magunkhoz vettünk. Etyek vagy éppen az etyeki pincesor önmagában is megér egy napot is, főleg az Etyeki Piknik alatt - következő időpontja épp Szeptember 1-2.

A cikk a Speed Bike Kft. támogatásával jött létre. Kerékpárok és bringás kiegészítők hatalmas választékban készletről: https://akerekpar.hu