Tavaszi rutinbeállítások 2. rész

Tárcsafék

 Közeleg a jó idő és egyre többen veszik elő a bringájukat. A tavaszi rutinbeállítások sorozat azoknak szól akik egész télen nem, vagy alig használták a kerékpárjukat.

A második részben a tárcsafék fajtáit és alap beállítását vesszük át. 

Ha mechanikus tárcsafékkel szerelt bringánk van akkor a beállításhoz először is tanulmányozzuk át a fékünk működési elvét. 
Nagy általánosságban elmondható hogy a fék úgy működik hogy egy mozgó oldal és egy fix oldal közé préselt tárcsa fogja meg a kereket. Tehát: amikor a fékbetét a tárcsának préselődik, elkezdi tolni befelé és a tárcsa elkezd torzulni, azaz a tengely irányban befelé mozogni.

- kezdésnek figyeljünk arra hogy a kerék pontosan középre legyen illesztve.

- a féktestet ha repozicionálni kell 5-ös imbuszt kell használni. Vigyázni kell hogy csak a féktestet mozgassuk. https://youtu.be/-mPuzxoLzKQ

- figyelni kell hogy a tárcsa ne érjen hozzá a fékpofához


- ellenőrizni kell hogy a fékpofák nincsenek-e elkopva

Hidraulikus tárcsaféket hasonlóan kell beállítani, viszont kezdésképpen ellenőrizni kell hogy megfelelő állapotban van-e a fék.

1. Megfelelő mennyiségű olaj: ha a fékkar megfelelő távolságra van a markolattól a behúzást követően, akkor valószínűleg rendben lesz az olaj mennyiség. Amennyiben hozzáér vagy zavaróan közel kerül a markolathoz, akkor érdemes szervizhez fordulni a problémával.

2.Fellevegősödött a fék. Ezt a legegyszerűbb a fékkar többszöri meghúzásával ellenőrizni. Amennyiben a érezhetően felkeményedik nem kell aggódni a levegősödés miatt, viszont ha puhának tűnik érdemes felkeresni egy szervizt a légtelenítés miatt.

Amennyiben kérdés van, itt vagy a Facebook-on is feltehetitek!