Kapd elő a bringádat!

De addig ne indulj el, amíg le nem ellenőrizted!

Hamarosan itt a tavasz és ilyenkor minden férfiban és nőben és persze a gyerekekben felmerül a vágy, hogy nekivágjon a bringázásnak. Indulás előtt mindenképpen érdemes teljesen átnézni, hogy minden rendeltetésszerűen működik e. Összeszedtük a legfontosabb feladatokat.

  1. Miután elővetted téli pihenőjéről a bringát, mozgasd át jól - kicsit rázd fel "téli álmából"! Nézd meg mi lóg vagy lötyög, hallgasd meg mi kattog vagy zörög. Figyelj oda kormánycsapágyra, a kerékagyra, a hajtómű kotyogására, akár már ekkor ki is derülhet, hogy cserélni kell, vagy kis gondoskodással megoldható, hogy jobban működjön.
  2. Egy láncnyomásmérővel megállapíthatod, hogy eleget futott e már bringád és érdemes e az elhasználódott, megkopott meglazuló alkatrészeket lecserélni. Ilyen eszköz persze nincs minden háztartásban, de a szervizek tudnak ebben segíteni.
  3. Ha összenyomod a a gumit, jól látszik, mennyire használódott el, és szabad-e tovább futnia vagy cserére szorul.
  4. Ha behúzod az első féket, és a másik kezeddel megmozgatod a kormánycsapágyat, érezheted, hogy mennyire forog simán, vagy valahol megakad, megáll – ha nagyon erősen be van állva, akkor cserélni kell. Egy kormánycsapágy pár ezer forint, érdemes megfontolni a cseréjét, ha rossz állapotban van.
  5. A hagyományos fékeknél érdemes körömmel megnyomkodni a fékpofa gumit: ha kemény, inkább már műanyagnak tűnik, akkor jelentősen csökken a fékhatás, nem fog megfelelően tapadni a felnihez, biztosan cserélni kell. 
  6. A vázat is érdemes átnézni, egy korábbi nagyobb esés vagy extrém igénybevétel hatására felbukkanó repedést, hibát könnyen észre lehet venni. Karbon vagy alu váz esetében recsegés-ropogás utalhat sérülésre.
  7. A hajtóműnél a pedál alsó holtpontját kell leellenőrizni, ha ráüléskor kattog, a középrésznél keresd a bajt.
  8. Ellenőrizd, hogy nincs elkopva a lánc, nagyobb gondot előzhetsz meg, ha időben lecseréled.
  9. A váltókat is vizsgáld meg, próbált ki, hogy rendben működjenek, ha nem vált folyamatosan, vagy zörög, szokatlan hangot hallat, beállításra vagy esetleg cserére lehet szükség. Az első váltóval ritkábban szokott gond lenni, a hátsót érdemes jól átvizsgálni,  hátha javításra vagy cserére szorul.
  10. A kerekeket is vedd szemügyre, nincs-e nyolcas vagy tojás ­benne. Ha hosszú szakaszon látod a nyolcast, akkor könnyebb javítani, mert ebben az esetben több küllő áll a rendelkezésre a beállításhoz. Ha a küllők cseréjével vagy meghúzásával nem lehet javítani a dolgon a felnicsere is szóba jöhet.

Jó kerékpározást kíván a canga.hu kerékpár webshop csapata!